Filmegider - Sinemani - Sinema Manyaklarının adresi

Sinema hakkında herşey. Sinema, Trailer, Film, Movie, Film yıldızları, cinema, aktörler, aktristler, 2009 yeni vizyona giren filmler...

Bunları biliyor musunuz? : Otomatik şanzımanda en iyi performans nasıl sağlanır?

Otomatik şanzımanda en iyi performans nasıl sağlanır?

Bazıları otomatik vitesin otomobil kullanma keyfini yok ettiğini söylese de son oluşan rakamlar alışkanlıkların değiştiğini gösteriyor. Türkiye'de 10 yıl öncesine kadar sadece lüks otomobiller ve yurtdışından gelen ithal otomobillerde otomatik şanzımana rastlanırken, otomatik vitesli araç sayısı her geçen gün artıyor. Artışa neden olan faktörlerin başında ise trafik yoğunluğu, konforlu kullanım ve bayanların her geçen gün daha fazla sayıda trafiğe çıkması yer alıyor. Öyle ki Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre trafikteki her 100 aracın 26'sı artık otomatik vitesli. Yine rapordaki bilgilere göre otomatik şanzımanlı araçların toplam satışlardan aldığı pay da hızla artıyor. Sanıldığının aksine günümüz teknolojisi ile otomatik vites yakıt tüketimini eskisi kadar yükseltmiyor ve performanstan taviz verdirmiyor. Bu özellikler yoğun trafik ile birleşince otomatik vitesli araç sayısında patlama yaşanıyor. Ancak otomatik şanzımanlı araçların fiyatı, manuel şanzımanlı araçlara göre 2-5 bin YTL daha fazla oluyor.

Peki otomatik şanzımanda en iyi performans nasıl elde edilir? İşte öneriler:

Otomatik şanzımanlı araçta en iyi performansı elde etmek ve masraf çıkarmamak için:



Gaz pedalına basılıyken vites P (park) ve N (boş) konumundan başka bir konuma getirilmemelidir. Vites, her iki konuma da fren pedalına basılı iken alınmalıdır.

Araç hareket halindeyken P (park) konumuna alınmaya çalışılmamalıdır. Bu durum hem kazaya yol açar, hem de şanzımanda çok büyük hasara neden olur. Yeni nesil araçların neredeyse tamamında araç hareket halinde iken vites R (geri) ve P (park) konumuna alınamamaktadır.

Geri vites R (geri) konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması gerekir.

Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır.

Otomatik şanzımanlı araçlarda, motor çalışmadığında kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama yapılmamalıdır. Zaten araç çalışmadığı için vitese de otomatik olarak takılamayacaktır. Bu uygulama frenlerde çalışmadığı için kazaya neden olabilir.

Otomatik şanzımanın yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır.

L konumundaki sürüşlerde 50 Km'nin üstündeki hızlara asla çıkılmamalıdır.

Otomatik şanzıman aynı zamanda manuel vites değiştirmeye izin veriyor ise vites geçişleri için motor devri ve araç hızına bakarak en uygun vites seçilmelidir. Yüksek hızda aracı düşük viteste kullanmak hem motoru, hem şanzımanı, hem de yürüyen aksamı gereksiz zorlar. Motor yüksek devirde seyreder ve uzun dönemde motorda arızalara neden olur. Bu şekilde araç kullanmak aynı zamanda aşırı yakıt tüketimine neden olur.
Aracınızı yukarıda saydığımız önerileri dikkate alarak kullandığınızda hem şanzıman sisteminizi korur, hem araçtan en iyi verimi alır, hem de yakıt tüketimini azaltırsınız.